خرابی پرینترهای Canon و راهکارهای رفع آن

امروزه پرینترها به یکی از اساسی ترین لوازم در اداره‌ها، دفاتر و شرکت‌های مختلف تبدیل شده‌اند، به طوری که وجود حداقل یکی از آن‌ها در تمامی ارگان‌ها و حتی منازل شخصی مردم ضروری است
معمولا وقتی یک پرینتر می‌خریم، انتظار داریم تا آن پرینتر بتواند برای سال‌ها بدون مشکل برای ما هزاران ورقه را چاپ کند، اما متاسفانه در عمل معمولا این چنین نیست و پرینترها همیشه ما را به دردسر می‌اندازند! پرینترهای کانن canon یکی از بهترین مارک‌های موجود در بازار هستند که به طور گسترده‌ای در کشور ما کاربرد دارند. پرینترهای کانن به دلیل طول عمر و کیفیت بالای خود شناخته می‌شوند، اما استفاده‌ی طولانی مدت از آن‌ها باعث می‌شود تا با خرابی پرینتر کانن مواجه شوید. انواع ارورها و خرابی‌ها در بین مدل‍‌های مختلف پرینترهای کانن متفاوت هستند، اما برای بسیاری از این مشکل‌ها می‌توان راه حل‌های کلی ارائه کرد.

مشکلات هد پرینترهای کانن

پرینتر‌های کانن دارای سیستم‌های اطلاع رسانی بسیار قوی هستند. اگر مشکلی در هد پرینترهای کانن به وجود بیاید که بتواند در کارکرد دستگاه اختلال ایحاد کند، این سیستم قوی با چشمک زدن چراغ در چاپگر شما را از این موضوع مطلع خواهد کرد. باید بدانید اگر چراغ چاپگر یازده بار چشمک زد، یعنی مشکلی در هد پرینتر وجود دارد. در ادامه روش‌هایی را به شما معرفی خواهیم کرد، که به راحتی می‌تواند مشکلات موجود در هد پرینتر را بر طرف کند.
• در اولین قدم چراغ هشدار را بررسی کنید و تعداد دفعاتی که چشمک می‌زند را بشمارید، تا ببینید خطا مربوط به هد پرینترهای کانن است یا خیر.
• پرینتر را خاموش کرده و از برق بکشید، محفظه چاپگر را باز کرده و به آرامی کارتریج را از پرینتر بیرون بیاورید. حالا وقت آن است که نگاهی به هد پریتر بیاندازید. سعی کنید گرد و غبار نشسته روی هد را تمیز کرده و سپس آن را دوباره به مکان خود برگردانید.
• حالا یک برگ پرینت بگیرید و ببینید کیفیت چاپ قابل قبول است یا نه. در عین حال دکمه Resume/Cancel را هم نگه دارید. با این کار چراغ پرینتر دوبار چشمک خواهد زد. حالا دوباره کیفیت پرینت را بررسی کنید.
• اگر میفیت پرینت غیر قابل قبول است و از آن راضی نیستید، باید تمیز کردن هد پرینتر به صورت خودکار را انجام دهید. اگر پرینتر شما از این قابلیت پشتیبانی نمی‌کند، می‌توانید تمیز کردن هد پرینتر کانن را به صورت دستی انجام دهید. اگر همچنان کیفیت پرینتر بد است، باید برای تعویض و یا شارژ کارتریج اقدام کنید.

چشمک زدن چراغ قرمز در چاپگر canon

به طور کلی چشمک زدن چراغ قرمز در چاپگر canon، مربوط به کارتریج می‌شود. اگر کارتریج را به درستی درون پرینتر نصب نکرده باشید، چراغ قرمز در چاپگر canon شروع به چشمک زدن خواهد کرد. همچنین اگر کارتریج رو به اتمام باشد، پرینتر علاوه بر نشان دادن کد خطا با چشمک زدن چراغ این را دوباره به شما یادآور خواهد شد. برای دانستن معنای دقیق این چشمک‌ها و ارتباطشان با کارتریج، باید تعداد دفعات چشمک زدن چراغ را با دقت بشمارید. به عنوان مثال چهار بار چشمک زدن چراغ قرمز، می‌تواند هشداری برای تمام شدن کارتریج باشد.

پیغام end of cartridge lifetime

اگر در حین شروع کار با پرینتر کانن، با پیغام end of cartridge lifetime مواجه می‌شوید باید بدانید که این پیغام می‌خواهد به شما بگوید که کارتریج تمام شده است. در چنین شرایطی تنها راه برای رفع این پیغام تعویض و یا شارژ کارتریج است.
ارور U051 کانن
با ارور U051 کانن مواجه شده‌اید؟ باید بدانید این ارور می‌خواهد شما را از وجود مشکلی در هد پرینتر آگاه کند. این کد خطا اغلب به دلیل نصب نادرست هد پرینتر و یا وجود ایرادات سخت افزاری روی نمایشگر ظاهر می‌شود.

مشکل سفید پرینت گرفتن canon و چاپ کمرنگ

بسیاری از کاربران پرینتر هنگام مواجه با چالش‌هایی مانند، سفید پرینت گرفتن canon و یا حتی چاپ کمرنگ به کارتریج دستگاه شک می‌کنند. چاپ کمرنگ پرینتر، به طور معمول همزمان با تعویض و یا شارژ کارتریج خواهد بود. ممکن است کارتریج انتخابی شما، از کیفیت مناسبی برخوردار نبوده و یا میزان تونر و پودر درون کارتریج بسیار کم است.

اگر با مشکل سفید پرینت گرفتن canon مواجه شده‌اید، دوباره باید به سراغ کارتریج بروید. گاهی اوقات پرینتر کانن، توانایی محاسبه میزان باقی مانده تونر درون دستگاه را ندارد. این مشکل هنگام تعویض و یا شارژ کارتریج اتفاق می‌افتد. بنابراین دستگاه به حساب اینکه کارتریجی در خود ندارد، عمل پرینت را انجام نخواهد داد.

البته مشکل سفید پرینت گرفتن canon محدود به کارتریج نبوده و بلکه به هد پرینتر نیز مرتبط می‌شود. کارتریج‌های خشک شده روی سوزن‌های نازل، باعث گرفتگی هد پرینتر خواهند شد. این گرفتگی باعث افتادن خطوط سفید افقی روی سند چاپی و یا حتی باعث سفید گرفتن برگه خواهد شد. شما می‌توانید برای رفع این مشکل، تمیز کردن هد پرینتر به صورت خودکار و دستی را امتحان کنید.

مدیر فروشگاه
ارسال دیدگاه